Dirndl Tamira (60 cm)

Krüger madl

(1)
€169.00
incl. vat.

* Required Fields

Standard delivery: 2-4 days (Free shipping)

Details

Dirndl Tamira

Skirt length: 60 cm

The zipper is on the front side.

- Blouse and accessories not included -

The length of the skirt is: 60 cm (Mini)

Das Model ist 1,70 m groß und trägt auf diesem Foto das Dirndl in der Rocklänge: 60 cm

Please notice: Dirndl blouse and accessoires not included

Details

item number 46636-80
delivery time 2-4 days
colour navy
delivery contents Dirndl blouse and accessoires not included

Extras

2 Pockets: Space for you lipstick

Expandable to one size

Flatters: Magic every woman a great figure

 

Additional Information

Material
main fabrics Polyester (100%)
contrast fabrics polyester (100%)
apron fabrics polyester (100%)
lining fabrics polyester (95%), cotton (5%)

Each Dirndl is designed by our designers with great attention to detail. Our designers are inspired by the latest catwalk trends and incorporate them into their designs. The matching fabrics are selected, embroideries are drawn by hand and corset hooks are designed to match the fabric pattern. So that every Dirndl fits perfectly, we have perfected our cuts and fits over decades. It takes about 40 days from the finished sketch to the first test production. In production, too, attention to detail is required. Here the corset hooks are sewn by hand and the frills are worked by hand. So every Dirndl is unique.

Size
Skirt length 60 cm (Mini)
Fit
fit waisted

Tip

The dirndl has to fit tight

Total Rating

(1)
Julia
6/13/2019
Im Ganzen ein tolles Dirndl
Ich habe mir das Dirndl für ein lokales Brauereifest besorgt.
Der Farbkontrast ist sehr schön und die Musterung relativ zeitlos obwohl sie trd traditionell aussieht.
Ich bin 173cm groß und relativ lange Beine im Vergleich zu meinen Torso, also ging mir das Dirndl wie beim Model bis zu den Knien. Ich habe mir das Dirndl in Größe 40 bestellt, wegen meiner Hüftbreite, hätte aber auch Größe 38 bestellen können da ich eine schmalere Taille im Vergleich zu meiner Hüfte habe und auch mit Körbchengröße D das Dirndl nicht wirklich eng anlag. Dazu hat das Dirndl noch Taschen, was ein großer Vorteil ist und die Schürze mit den bestickten Perlen und der Gestaltung sieht auch klasse aus. Also alles in allem ist das ein tolles Dirndl und das Geld wert.